Special

A doua ediție Creative Est Festival are loc intre 10 si 16 octombrie la București

Între 10 și 16 octombrie 2016, Bucureștiul devine capitala regională a industriilor creative din Europa de Est. Aflat la a doua ediție, festivalul Creative Est propune o săptămână de workshopuri, seminarii și expoziții gândite sub forma unui spațiu de învățare și inspirație pentru designerii, artiștii și artizanii din regiune dar și pentru publicul dornic să susțină creativitatea locală.

creative-est-poster

Creative Est  #2  aduce în discuție impactul pe care comunitățile și proiectele creative îl au în dezvoltarea orașelor și felul în care designularta, tehnologia, moda și gastronomia generează noi modele de conviețuire în peisajul urban. Tema care inspiră programul festivalului din acest an se sincronizează cu finalul procesului de selecție a capitalei Europene a Culturii 2021, un proces care a impulsionat orașele din România să gândească strategii ample pentru a pune cultura în slujba orașelor prietenoase cu cetățenii.
Evenimentul central al festivalului, primul market ce aduce la un loc produse de designartătehnologie și gastronomie din România și Europa de Est va avea loc pe 15 și 16 octombrie la Industria Bumbacului București, într-o hală care va fi deschisă pentru prima oară publicului cu ocazia festivalului. Conceptul de festival Creative Est readuce în prezent patrimoniul industrial al unor hale ce au funcționat în perioada comunistă ca ateliere de filatură, centrale termice, birouri sau spații de depozitare. Un obiectiv valoros prin poziționarea pe malul Dâmboviței dar și prin mărimea generoasă a spațiilor pe care le deține, Industria Bumbacului a fost descoperită de tinerii antreprenori care în ultimii ani au pus aici bazele unui ansamblu de industrii creative, de atunci în continuă creștere.
Creative Est și complexul Industria Bumbacului sunt în sine studii de caz pentru cum industriile creative pot readuce la viață spații periferice ieșite din circuitul urban. Ansambul industrial de pe Splaiul Unirii a devenit, de-a lungul ultimilor trei ani, unul dintre cele mai prolifice huburi alternative ale orașului, găzduind Nod Makerspace, primul centru comunitar creativ de dimensiuni mari din România ce are ca obiectiv democratizarea designului, a ingineriei, a fabricației și a educației creative.
Gastronomia locală este un alt subiect care ocupă un loc important în programul festivalului Creative Est. Cei pasionați sau interesați de domeniu au ocazia să descopere noile mișcări gastronomice artizanale, curentul street-food și comunitatea antreprenorilor motivați să pună meșteșugul în centrul proceselor de producție. Pe toată durata marketului Creative Est publicul va face cunoștință cu „revoluția” gastronomiei artizanale românești în toate formele ei.
Creative Est, o inițiativă a Asociației ORICUM, pornește de la convingerea că orașul București poate deveni centrul regional al industriilor creative – în prezent, economia creativă este puternic concentrată în capitală, astfel că 12, 5% din firmele bucureștene au un profil specific industriilor creative. Mai mult, 5,3% din PIB-ul României este reprezentat de industrii creative iar acestea angajează 4,48% din forța de muncă, cifre în continuă creștere în ultimii trei  ani.
Mai multe informații despre festivalul Creative Est vor fi disponibile în curând pe www.creativeest.ro și pe pagina evenimentuluiCreative Est este susținut de Banca Transilvania, partener principal al creativității românești și Arcub, centrul de proiecte culturale al municipiului București.
Industriile creative sunt domenii care generează dezvoltare economică și bunăstare prin valorificarea talentului și creativității. Ele includ artele vizuale, designul, arhitectura, artele performative sau meșteșugurile. Industriile creative sunt unele dintre cele mai dinamice sectoare ale economiei, cu o rată de creștere peste medie, creează locuri de munca înalt calificate, au potențial antreprenorial și de inovare.
Sectorul cultural și creativ reprezintă 6.8% din PIB-ul Uniunii Europene și angajează 6,5% din forța de muncă, adică aproximativ 14 milioane de oameni. În România, aceleași statistici pentru sector indicau 5,93% și, respectiv, 4,48%. În plus, în perioada 2009-2013, valoarea adaugată realizată de sectorul cultural și creativ a avut un trend pozitiv, cu o creștere de 82,4% ajungând de la valoarea inițială de 4.503,7 milioane de Euro, la 8.214,7 milioane de Euro în 2013.

Lasa un comentariu

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

To Top